Lees Meer 2017-12-05T14:53:57+00:00

Meer dan een hotel…

Initiatiefnemer en Bergenaar Henk Deen:
‘We geven hiermee een inspirerend vervolg aan onze eerdere plannen’

Metamorfose voor Hotel Nassau Bergen en haar omgeving

Het is broodnodig, maar ook een geweldige kans voor Bergen aan Zee. Dat is de stellige overtuiging van initiatiefnemer Henk Deen van Nassau Bergen Holding BV. ,,Hotel Nassau is afgeschreven, zowel economisch als technisch. Het sluit niet meer aan bij de wensen van de moderne, met name Duitse, toerist. En daarom moet er wat gebeuren. Met onze plannen, die een vervolg zijn op onze eerdere initiatieven, creëren we niet alleen een geweldig mooie nieuwe hotelaccommodatie, maar geven we meteen het Rode Plein een inspirerende facelift. Het zal mede daardoor een impuls zijn voor het toerisme, maar hopelijk ook voor andere ondernemers om in ons mooie kustdorp te investeren.’’

Het plan van Nassau Bergen Holding is gebaseerd op sloop van het huidige hotel en nieuwbouw van een viersterrenplus hotelaccommodatie die bestaat uit minimaal 60 hotelkamers en 20 recreatieappartementen. Deze komen weliswaar in particulier bezit, maar worden geëxploiteerd door het hotel. In het plan is bovendien meegenomen een volledige herinrichting van het plein, de winkels en horecagelegenheden aldaar. ,,Het wordt meer dan alleen een hotel. We pakken in een keer het hele gebied aan en dat zal een enorme kwaliteitsimpuls betekenen voor Bergen aan Zee. Daarmee haken we bovendien volledig in op de beleidsvisie van de provincie. Hierin staat dat Noord-Holland voor een groot deel afhankelijk is van toerisme en onze regio wordt gekenmerkt als groeigebied hiervoor. Bergen en Bergen aan Zee kunnen, door het bieden van hoogwaardige kwaliteit, doorgroeien tot een belangrijke familiebadplaats. Uiteraard met behoud van haar bepalende charmes.’’

Impuls
Het hotel in haar huidige staat wordt geëxploiteerd door het echtpaar Willem Karel en Martine Hirschfeld. ,,Willem Karel en Martine doen hun uiterste best, maar ook zij merken dat het steeds lastiger wordt om het hotel op een normale manier te runnen,’’ merkt Deen op. ,,Ze lopen er steeds vaker tegenaan dat het hotel niet meer voldoet aan de wensen en eisen van vandaag. Het gebouw is rolstoelonvriendelijk, er is bijvoorbeeld geen lift, bepaalde overige voorzieningen zijn ontoereikend, de kamers zijn klein en parkeervoorziening voldoet niet aan de normen. Het toerisme verandert. Men gaat vaker en korter met vakantie en de gemiddelde toerist verwacht veel meer. Daarom is nu het juiste moment aangebroken om Bergen aan Zee een boost te geven en dat willen wij, als Bergenaren, graag doen. We hopen tevens hiermee een aanzet te geven, zodat andere ondernemers eveneens geprikkeld worden om te investeren. Bergen aan Zee moet mooier worden en met dit inspirerende vervolg op onze eerdere plannen kan dat zomaar gaan gebeuren.’’